Kendt rapper sælger sit champagne-brand

Rapperen Jay-Z med det civile navn Shawn Carter har solgt halvdelen af sit champagne-brand – Armand de Brignac – til  spiritus- og modevirksomheden LVMH, skriver Financial Times.

Luksus-koncernen, hvis fulde firmanavn er LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, har planer om at udbrede Armand de Brignac på det globale marked.

I 2019 solgte Armand de Brignac 500.000 flasker, der ofte er prissat til mellem 300 og 950 dollar stykket. Og virksomheden har oplevet stor fremgang siden Jay-Z overtog selskabet i 2014.

I forvejen har LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton godt tag på champagne-markedet med kendte mærker som blandt andre Veuve Clicquot og Krug i porteføljen. Koncernen, som også ejer cognac-mærket Hennessy, har oplevet et fald på salget af vin og spiritus i 2020 på 15 procent

Som vi tidligere har skrevet på Dailywine, så har nedlukningerne af restauranter og barer medført, at salget af champagne kommet under pres over hele verden.

Læs også: Salget af champagne faldt 19 procent i 2020

Kilde: Financial Times, Dailywine

Relateret Artikel