Alexander Kidd: Vinbranchen har ikke behov for flere vinbutikker

Vinbranchen har ikke behov for flere vinbutikker, men en redefinering som tipper vægtskålen og giver magten til dem det i virkeligheden handler om – nemlig vinbonden og slutbrugeren, vurderer Alexander Kidd, stifter og CEO hos KOBAJ.com.

For Alexander Kidd repræsenterer KOBAJ.com et paradigmeskifte i vinindustrien. Han mener, at platformen er med til at dække et behov, som længe har eksisteret hos vinbønderne, når det handler om at få hurtigt adgang til nye markeder.

“Jeg tror på, at der er en plads i markedet for en global platform som kan liberalisere og konsolidere markedet,” siger Alexander Kidd.


Alexander Kidd, stifter og CEO hos KOBAJ.com

Vin-platformen har netop fået tilført 20,6 millioner kroner fra venture capital fonden HeartCore Capital, samt investorerne Morten Strunge og Preben Damgaard.

Forretningsmodellen, som giver vinbønder hurtig og billig adgang til forbrugere i flere markeder, har vist sig at være særdeles holdbar, og Alexander Kidd er overbevist om, at KOBAJ.com vil snuppe store markedsandele i de kommende år:

“Det tør jeg tro på, fordi vi oplever store vækstrater i både Danmark og Sverige. Det samme regner jeg med bliver situationen i Tyskland, hvor vi forventer at åbne i løbet af få måneder. Til den tid vil tyskere, danskere og svenskere i fællesskab kunne købe ind direkte fra de vinbønder som er på platformen,” siger Alexander Kidd.

”Drømmen er at samle en global købekraft og give den adgang til vingårde fra hele verden, alt sammen i en platform,” slutter Alexander Kidd.

 

Relateret Artikel