For VildMedVind er live-shopping nu del af forretningen

Liveshopping

Live-shopping: Det er effektivt, underholdende og sågar også spændende: Live-shopping blev for alvor taget i brug af flere danske virksomheder i løbet af Corona-krisen. Og en af de virksomheder, som mestrer denne form for shopping bedst, er VildMedVin i Holstebro.

Så godt som hver uge kan man tune ind på VildMedVins hjemmeside og følge med i, hvordan vine bliver langet over disken i den virtuelle verden.

Ganske kort foregår live-shopping således, at man som kunde følger med på skærmen, mens butiksindehaveren præsenter varer. Så kan man byde ind og købe hvis man ønsker.

Udsprang af Corona
Især imens corona hærgede på det værste, og samfundet var stort set nedlukket, var der ikke så få danske butikker, der begyndte at lege med konceptet. En af disse var VildMedVin, som fortsat har live-shopping på programmet så godt som hver uge:

”Det, at vi kan lave liveshows, gør, at vi kan fortælle om vores vin på en stille og rolig nede på jorden-måde og klæde folk på til, hvordan de kan bruge vinen. Vi har mange sommelierer blandt vores medarbejdere, og det giver os en kæmpe mulighed for at dele viden ud og inspirere,” siger Anne Husted, Acquisition & Retention Manager hos VildMedVin, til Retailnews.dk

Hun tilføjer, at kunderne responderer godt på konceptet. Butikken tiltrækker mange nye kunder i kraft af live-shopping-konceptet.

 

Relateret Artikel