ShareWine: Vi er klar til at indtage Tyskland

På trods af, at ShareWine kun har eksisteret i omkring to år, så er ambitionsniveauet tårnhøjt hos virksomheden med base i København. ShareWine er nemlig i fuld gang med at forberede ekspansionen ind på det tyske marked allerede i løbet af få måneder.

“En måned eller halvanden sådan cirka. Så regner jeg med, at vi er i gang i Tyskland,” lyder det fra idemager og direktør bag vin-platformen –  Mikkel Lomholt – der i sin tid var med til at stifte den populære vagtplans-app Planday.

Med sig på holdet har han sidenhen fået følgeskab af et hold personer, som hver især glimrer med nødvendige spidskompetencer.

Stor tro på konceptet
Det er troen på, at konceptet bag ShareWine – som allerede har fået stor opbakning i Danmark – vil virke lige så tillokkende for tyske og andre europæiske vinentusiaster. Over hele kontinentet står vinsamlere nemlig ofte med det samme problem: At de har værdifulde flasker liggende, som de af en eller anden grund gerne vil af med – eller at de ganske enkelt er løbet tør for plads i vinkælderen.

Og der er masser af købere og sælgere af vin derude. ShareWine har allerede tusindvis af danske, registrerede brugere og platformen formidlede i 2020 salg af vin for over 6,5 millioner kroner.

En velafprøvet løsning
I og med, at platformen er så velafprøvet på det danske marked, gør det ulige lettere at gå ind på det tyske marked – og derfra videre ud i Europa:

“Det handler først og fremmest om marketing. Platformen er jo testet og forbedret i løbet af de to år på det danske marked, og vi har konstant udviklere i gang med at forfine funktionerne yderligere,” påpeger Mikkel Lomholt.

Viden om – og kærlighed til – vin!
Konkurrence må ShareWine regne med at få alle steder, fordi vin kan i bund og grund handles på et utal af platforme:

“Men i og med, at vi kan levere en 100 procent tilpasset løsning – og dertil har al den viden og kærlighed til vin, som kunderne sætter pris på – så tror vi på, at vi har en fordel sammenlignet med konkurrencen,” siger Mikkel Lomholt.

“Vi er klar til det lange seje træk. Vi forventer ikke overskud i Danmark endnu – og slet ikke i Tyskland de første år. Men dét har vi naturligvis kalkuleret ind i vores vækststrategi,” slutter Mikkel Lomholt.

Sharewine.com (link)

Relateret Artikel