Tilskuds-kroner på vej: Måske tid til gøre vin-shoppen mere digital

Tilskuds-kroner

Tilskuds-kroner: Digital-ordningen har hjulpet flere tusinde små- og mellemstore virksomheder – blandt andet fra vinbranchen – med at komme godt i gang med den digitale omstilling. Og der er brug for hjælpen, viser en ny analyse fra Erhvervsministeriet, der er baseret på mere end 2000 ansøgninger til SMV:Digital.

Analysen viser blandt andet, at selvom mindre virksomheder i stigende grad er begyndt at bruge grundlæggende teknologier som f.eks. hjemmesider, så er mange SMV’er fortsat på et generelt lavere digitalt niveau end større virksomheder. Ifølge analysen kan hjælp og rådgivning være byggeklodser i SMV’ernes digitale omstilling.

Til hjælp og rådgivning om den digitale omstilling kan SMV’er fra i dag – onsdag 13. oktober 2021 – søge om tilskud, hvor en ny SMV:Digital pulje på 42,5 millioner kroner er åben.


Læs også: Digitaliseringen halter hos mange restauranter og caféer


Under programmet SMV:Digital kan virksomheder blandt andet søge støtte til indkøb af specialiseret rådgivning inden for digitalisering, automatisering og  ikke mindst e-handel.

Siden 2018 har mere end 5.000 virksomheder søgt om tilskud gennem programmet, og der er til og med sommeren 2021 udbetalt over 185 millioner kroner til rådgivning om digitalisering i danske virksomheder.

 

Kilde: Erhvervsministeriet

Relateret Artikel