WineJump: Ny kapital giver masser af muligheder

På trods af svære coronatider, så har ét-årige WineJump allerede fået sig en gedigen vitamin-indsprøjtning i form af ny kapital fra danske investorer, en tysk-amerikansk investor og Vækstfonden. Det giver mulighed for at folde konceptet ud herunder at styrke brugeroplevelsen, vurderer Thomas Winther, grundlægger og CEO hos WineJump.

”Da vi i slutningen af 2020 så tilbage på året, der var gået og kunne konstatere, at vi tiltrækker mere end 100 nye vingårde hver måned, og at vinentusiaster i hastigt stigende omfang tager godt imod os, var vi nærmest lidt chokeret over, hvor hurtigt det er gået,” forklarer Thomas Winther.

“Med de nye investorer ombord har vi troen på, at vi i endnu højere grad kan ændre den måde, vin handles på. Vi mærker også, at store spillere i den europæiske vinindustri lægger mærke til, hvad vi går og laver. Det er selvfølgelig interessant, for det beviser, at vi udfordrer den måde, vin hidtil har været handlet på,” tilføjer Thomas Winther.

Springer mellemled over
På WineJump kan vinproducenter kort fortalt selv oprette profil, lægge billeder op og sætte vine til salg. WineJump tager et salgsgebyr på én euro per flaske. Formålet er at give producenter og forbrugere muligheden for at springe eventuelle fordyrende mellemled over.

FAKTA
Sådan forklarer WineJump sit koncept:

  • Købe kvalitetsvine direkte fra vingårde i Frankrig, Tyskland, Spanien og Italien med gratis levering. Derved sparer du alle omkostninger og profitter hos mellemmændene. Prisen inkluderer kr. 7,50 pr. flaske i gebyr til WineJump. Gebyrer betales af vingårdene.
  • Vingårdene har deres egen brugeradgang, så de selv kan håndtere markedsføringen. Gårdene kan uploade billeder af vingården, vinene, fortælle deres historier, give kulinariske tips om mad og vin og kommunikere direkte med forbrugeren.
  • Vinelskeren får oplevelsen af vingårdsbesøg ligesom man kender det fra fx en ferie, bare online.
  • Søgefiltre på WineJump’s webside guider dig til de vine, der matcher forskellige typer mad, smagspræferencer, anledninger og andre præferencer såsom budget, bæredygtighed og økologi.
  • Fuldt automatiserede betalinger, forsendelser og –ikke mindst –toldbehandling.

Kilde: WineJump pressemeddelelse

Relateret Artikel